2005 resumé

                                   
så var det alltså adjö med 2005. dags för en liten resumé!
detta är vad 2005 erbjudit mig:

- asien i 3 månader med henrik
- inträde till systemet (där man köper sprit alltså :))
- dockan, min söthäst
- goldenfeber
- sommarjobb
- intresset för foto (på allvar)
- ny musik
- väntans tider i kompiskretsen
- 2 år med älsklingen
- MVG i svenska, engelska, matte o fysik!!! (stolt!:)


kanske inte riktigt allt. men det får duga...


Nu ska jag duscha och sedan kila iväg till elise, där vi ska laga 3-rättersmiddag och sedan kanske dra in mot stan på ngn fest.

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!
nyårsros

heeelt sjukt!

elise kom ju hem förra veckan efter några månader i spanien. igår var jag där o kikade på lite bilder och så. också fick jag se bilder från en tjurfäktning... fatta sjukt! fatta sjukt att något sånt faktiskt är tillåtet år 2005!!!!!!!!
jag blev helt upprörd.. det är ju ett sådant solklart fall av djurplågeri att det är helt ...SJUKT!!!! och folk betalar för att se ett sådant stort och mäktigt djur dö. herregud.. det finns så sjuka grejer i världen att man blir mörkrädd!!

nu ska jag gå o lägga mig, jobbar imorrn 7:30.
har 80 spänn kvar på kontot btw. KUL! fattig som en kyrkråtta (dom är fan tätare än mig, kollekten drar ju in feta summor..)
NÅJA

godnatt!!

annandagen

hey. igår var vi då ut. annandagen på cleo. det var skoj!
jag har känt mig mongo på dansgolvet helt länge nu, men igår släppte det och det var sköööönt. det var hur kul som helst att dansa. var helt sjukt svettig efteråt :)
också hade jag ju mitt fina linne!! :)
skoj också att träffa alla gamla klasskompisar som man inte sett på år och dar!
förfesta gjorde vi hos mange, som har flyttat in i en gammal industrilokal(?). han har hursomhelst byggt om där o gjort huur snyggt som helst! ahhrgh! sådana gånger önskar man att man hade en egen lya som var så fin... :)

ella o jag på förfesten
ella och jag


funderar på praktiken. har ju inte hört ngt mer. vet inte alls hur det blir. men jag hoppas än! han säger ju att det löser sig.
ngr tips om ett bildreportage man skulle kunna köra på nöjessidan? :D

nu ska jag sova, eller lägga mig o läsa lite.
puss o gonatt

julresumé

först: skolan. det gick fan bra. fick mvg i allt! och det är jag fan värd alltså. i fysiken också!! yes!!!! :D nu är det najs med jullov

julafton var bra igår. vi var i boden hos mammas kusin. jag gillar den familjen. dom är skojjiga :) vi såg kalle o "kan du vissla johanna" (världens mysigaste film!) och åt oss proppmätta! så som det ska vara.... också spelade vi julspelet. :) det gick lite bättre än i tisdags då vi hade julmys hos johan (det var trevligt btw. det var jag, ella, henrik, elise, peter, benjamin, emma, sara, anna, hanna, micke, johan och.. var det alla?:) hursomhelst. gårdagens julspel resulterade i mer än en tomteluva med flätor :) dvs brickor o ljus, brödburk, olivsked och skålar. superbra ju! :)

för er som inte är införstådd i "julspelet" så går det till såhär.
alla deltagare köper tex 4 paket var för sammanlagt 100 kr. dem slår man in, och sedan samlar man alla paketen på bordet. sen ska man spela om de där paketen med tärningar (slår man två likadana får man ta ett paket) och sedan får man tjuva av varandra och lite så... mycket uppskattat har det varit på våra jular! gamligarna blir som barn på nytt, och kul är det! :)

var förresten ut i onsdags på Il Lardo. det var najs! var nykter, men det var skoj ändå :) träffade en massa folk från klassen. åh. I miss them!

blir väl utgång imorgon också. på cleo. ska ha ett superfint linne som jag fick av lisa i julklapp... :) det är brunt och halterneck också med blommor i guld o glitter! I like! hon köpte det i sydney så ingen lär ju ha ett likadant... :)
annat än det innehöll julklappsskörden en hot stone massage (av baby H. den massagen är så jävla sköööön!!!!!), make up konsultation + smink på presenta, morgonrock, kokbok, biotherm bodylotion, öronhängen, en klocka, skålar, en bok om digitalfoto (både hur man redigerar dem i datorn + hur man ska tänka med kompositioner och sånt), biocheckar och lite så.usch man är ju bortskämd... :)

nu ska jag gå och ha ångest för att jag har ätit så mkt hembakt snickers (jättegoda:).

ha en fortsatt trevlig jul. pusspuss!

myspys o hemmabio

heej.
äntligen. äntligen äntligen äntligen är jag klar med all skola. det känns såå skönt. tänk, imorgon kanske jag t.o.m. har tid att se på tv!? jag har nästan glömt bort hur det är.
nu är det bara alla julklapparna klart. men jag har ett hum om vad jag ska köpa till alla, så det blir nog bra. sen var det det där med vinterskor till mig..

i fredags gick jag,
henrik, bosse och tim på amphio på after work för att se olle nyman. fan vad bra! skitbra ju! jag är så imponerad! köpte skivan och den har snurrat för fullt i helgen. lite van morrison stuk över musiken fast med mera country-influenser... så bra så bra!

efter olle nyman for vi och hyrde film och sedan drog vi hem till mig. pappa har investerat i en stor duk och en projektor och högtalare o grejer, så det var riktig mini-bio känsla här hemma. vi såg the ring 2. scary! och extra läskigt när man har högtalare bakom sig så det känns som om de läskiga sakerna kryper upp bakifrån...huuuh!
jag o henrik tänkte ha ett sagan om ringen-maraton här någon dag. blir ju riktigt bra bild på duken, alltså! :) najs!

i lördags var jag på stallet och på kvällen for jag till henrik och somnade i hans knä när han såg shrek.

idag var vi ut o red i skogen. och det är dagar som denna som gör "hästlivet" så härligt. helt tyst i skogen och bara vitt vitt vitt överallt. inte särskilt kallt, och pigga o glada hästar. full gallop genom skogen och mysigt lunk. åh, det var så mysigt! och min docka är så sööt :) sådant blir man glad av.

sen har jag gjort klart all skola och börjat städa mitt rum lite. vet inte hur länge sedan det var jag storstädade mitt rum.. vågar inte ens tänka på det...

dagens låt. nej månadens. nej årets! nej. bästa låten i mitt liv!: tangerine - led zeppelin

nu börjar allt falla på plats känns det som. vi har ngnstans att vara på julmyset. jag har ett häng på nyår. jag vet nästan vad jag ska köpa i julklapp till alla. jag vet ungefär vad jag ska göra till våren.

fast jag vet inte var man hittar vinterskor. utan klack! buhu

nu ska jag lägga mig o sova, sista fysiklektionen imorgon. hoppas på VG i alla fall.....

puss&gonatt (åh! alexandra leaving med leonard cohen på cd'n. bra grejer..)

jag -en sucker för kärlekshistorier

Nu är jag klar!!! woohoooo! fysikprovet är över och svenskan också! (nästan).bara redovisningarna kvar imorgon (också lite till) känns sååå skönt!!!

har skrivit om "Broarna i Madison County" idag. alltså. vilken film. fan vad jag grinade! den är så braaa. och det var ju så vaaaa-haaaa-aackert det dom haade!
"slutscenen" när Francesca och Richard hamnar bakom Robert med bilen. och Robert visar sin kärlek med att hänga upp halsbandet i backspegeln..böööl! ni förstår inte! det är så fint!!!!!
kolla själv
denna scenen är ju faktiskt och kämpar om första platsen nu mot "Nobody puts babe in the corner" (och efterföljande slutnummer) på linnéas topplista. det är inte dåligt!

usch. jag har inte fotat på jättelänge. trist. men det är ju så kallt ute! man fryser ju ihjäl om fingrarna. borde införskaffa ngr tunna skinnhandskar som sitter bra, annars får man ju en tjock lovika-tumme ivägen på alla kort. inte såå bra kanske :)

vårat julmys krisar. vi har ingenstans att vara. aahrg! det måste bli av! det skulle ju bli så braaa!



nu en liten tribute till henriks farfar. han blir alltid så bra på kort!
och ser ut sådär som en lant-farfar ska göra!
         


lisa är på koh samet nu och har panik för att hon inte är tillräckligt brun. oförskämt. själv sitter man här och ser ut som ngn som aldrig skådat solljus, också ser hon ut som en pepparkaka. fubbo.

det är inte sällan man längtar tillbaka. ååh.
sister guestouse nr 9 i kambodja till exempel.
kambodja - phnom penn

Jo förresten!! värsta grejen! fick ta en hopplektion igår istället för en som jag känner, för hon kunde inte. gissa glad jag var! fick celeber. han var galen. superhet var han och helt tung i handen. (träningsvärk som fan idag). men det var skoj! gick helt bra sista rundan också, jag fick pli på vilden!! (som bara var vild för dagen iofs).

Nu ska jag öva lite på redovisningen och vänta på herr H. pusspuss!

Bingo Remér

henrik ser ut som bingo remér i dom här glasögonen.
haha. håll med om det, ändå!?....eller? :D

regnbåge i december

lucia imorgon. och hur är vädret!? regn! det har blivit slask idag. vilken skit!
såg en regnbåge på väg hem från skolan. i december! har det hänt förr????

pluggandet fortsätter. trist men efter fredagen är det över. har nu även varit o lånat broarna över madison county. tänkte se den imorgon.

träffade ida på stallet idag. hon har varit på island i 4 månader o jobbat med hästar. fan vad najs.
känns alltid konstigt att träffa någon efter så lång tid

mitt drömstall
tricorn ranch söker praktikant. skulle vara så jävla najs. deras sätt att arbeta med hästarna är bara för bra. kommer jag inte in på skolan, kanske det skulle vara ett alternativ? man lär ju lära sig så himla mycket... åh! fast jag har ju ingen erfarenhet av western..och det vill dom att man ska. buhu..

nu börjar mitt sjuktjävladyraschampoo äntligen vara värt pengarna! har en bra hårdag idag efter fyra månader utan... :)

dagens låt: the mamas and the papas - I call your name (värsta sorgsna texten men med en helt glad o peppig melodi. I like!)

nu är det läggdags. pusspuss

helgen i köpenhamn

Hej!
Kom med planet från köpenhamn vid 12 idag. Helgen har varit bra. det har varit schysst!
kom till köpenhamn vid 11 på fredagsmorgon (steg upp fyra!) och eftersom jag inte kunde checka in före 14, lämnade jag väskan på hotellet och gick på stan lite innan jag gick för att möta mamsen på universitetet.
shoppade lite på fredagen, men inga skor! letade hela fredagen och lördagen i hela jävla köpenhamns affärer! men hittade inga.. surt! måste verkligen investera snarast...
på lördagen var det shopping mest hela dagen (efter hotell frukost :)) och på kvällen gick vi på "Den Ny Teater" (?) och såg The Beauty and The Beast. den var jättebra! så himla häftig scenshow och verkligen en upplevelse för alla sinnen. dock förstod jag ju inte allt de dom sa, då danskarna pratar så jävla konstigt:) men det gick bra ändå!
annars har vi mest strosat runt och käkat smørrebrød. köpenhamn är en mysig stad, fast dom har ju vissa konstiga åsikter och syn om saker o ting.. exempelvis skulle det ju aldrig finnas ett porr-museum mitt på drottninggatan i stockholm... nåja!

nu är jag hemma i luleå som är betydligt kallare och vitare och med betydligt mer "att göra". jag vet fan inte hur jag ska klara allt som måste göras i veckan. fysikprovet kan jag ju inte bara skjuta på (torsdag) och till på fredag ska jag ha en bokredovisning, en skrivuppgift, och en muntlig redovisning på 10 minuter där jag jämför en bok och dess filmatisering...
boken jag läst är "Broarna över Madison County", värsta kärringnovellen! men alltså...den var bra! jag är ju så jävla blödig, så självklart grät ju jag en del.. skämmigt :) "men deras kärlek var så vacker!!" haha

nu ska jag sussa. är trött som ett as.
mysigt med H när hela helgen varit utan.
pusspuss!

All my bags are packed I'm ready to go

idag har det varit mycket. men jag har lärt mig en hel del!
• bara för att man är vuxen, är man inte vuxen
• en maxburgare original, utan ost, lök och ketchup är gott
• det är jobbigt att stiga upp klockan fem
• det finns inga vinterskor i den här stan
• daniel lemma är mysig
• tre par sockar räcker inte för att hålla kylan ute
• jag blir mer och mer haj på det där med barbackaridning

imorgon stiger jag upp klockan fyra och drar til köpenhamn. fast jag är så himla stressad känns det skönt att komma bort.
har dock med mig fysikböckerna, jag kanske får någon timma över på hotellet (som jag för övrigt hoppas att jag hittar till. jag är lite orolig, danskarna pratar så konstigt)

lisa är i mitt o henriks favvo guesthouse i phnom penn nu. inge avis jag är! vill också! :(

nåja. luleå är ju också exotiskt..på något sätt.. eller? nä

puss!

jobbat... blä

jobbat idag. inte så skoj. men det funkade. ching-ching!

imorgon ska jag upp klockan fem och köra pappsen till flyget. liiite för tidigt för min smak alltså. jag har inte stigit upp innan åtta sen i somras...
och sen ska jag jobba 7:30 till 12. och sedan skola 13-15 och sedan plugga nån timma till och sedan stallet och sedan packa och sedan dra till köpenhamn astidigt på fredag morgon....ahhhhrfg!
nu är jag stressad igen.

känner lugnet...(före stormen)

nu har jag pluggat färdigt. för idag! nu är det "bara" fyskiprovet kvar o ngr svenskauppgifter....
minna tycker jag är SKITTRÅKIG som bara pluggar. men jaa.. kan ju inte annat än hålla med, men vad ska man göra!? :(
pappa kom hem med madonnas nya skiva idag. hung up (eller vad den nu heter) blir faktiskt bara bättre o bättre.. fast jag tycker det är lite oförskämt av en 50åring att se sådär fräsch ut! man får ju skämmas...

henrik sitter nere och kollar på fotboll. helt ointressant (det är ju inte sverige som spelar EM eller VM-final, då är det alltså tråkigt), så då smög jag upp till min numera lugna oas bloggen...

var hos minna och åt idag efter skolan, och då fixade hon en här också. kolla in den!
minnas

imorgon ska jag jobba 4 h, väldigt lite men i alla fall. har inte jobbat sen i... oktober?! (jag har ju faktiskt pluggat heltid! så ngn soffpotatis har jag ju inte varit!!). det blir i alla fall bra med lite cash. (med betoning på lite). kanske ska försöka jobba nyår och jul också om inte alla tider redan är upptagna... ching-ching!

frös så mycket idag i bilen att jag hackade tänder och råkade hacka i min kind! nu är jag helt öm där! alltså, hur smidig får man vara!? :)

snart måste jag ta tag i det där jobbiga med att köpa vinterskor. jag hatar det! jag har en bild i huvudet m de perfekta skorna, men såklart finns ju inte dom ngnstans.. jobbigt läge! sen bor man ju i sibirien också, så då är det inte lätt....

nu vill henrik fika:)  (matchen är väl slut)
så ciao so long! pusspuss

jo förresten! de ringde någon idag och sa att jag vunnit en lyxkryssning på karibien.... känns det igen??
kolla in

teletubbie som husspekulant

hej.
ääääntligen har jag pluggat klart! (för ikväll) känns dock som en stooor lättnad. och provet imorgon borde gå bra alltså. annars jävlar! dock är det plugghysteri imorgon också, fast då med svenska istället för matte.
engelskan gick i alla fall bra.. MVG :)

det var ett par här idag och kollade på huset. de hade en jättesöt liten bebis på två månader som såg ut som en liten teletubbie :)

nu är man ändå gammal. folk runtomkring en börjar producera småbarn alltså. det är helt sjukt! själv känner jag ju att jag inte har tid med en hund ens. (en golden blir det när tiden är mogen:)

nu ska jag kila över till emma och smaka hennes nybakta cookies :P

julmyset har liksom blivit till en julfest. men det blir nog bra ändå. jag längtar! :)

puss o gonatt

stress!!!

jag håller redan på att bli galen. det är så himla mycket plugg nu. och eftersom jag ska till köpenhamn nästa helg, missar jag ju värdefull pluggtid där.
aahhhhrgh. jag vet inte hur jag ska klara det här. jag får magsår!
fysikprovet nästa vecka är ju det som gnager mest. aj aj aj...
men sen är det över! då är det jul och mys och glögg och pepparkakor och ingen skola och bara bra.
och dessutom kommer lisa och elise hem strax innan jul. det blir bra! jag saknar dem båda!♥

här närmast: eng grammatik (jag är sämst). vi får se hur det går...
nu ska jag sova! nattinatti

julbocken

nu har det alltså skett igen. julbocken i Gävle har brunnit ner. en tomte och en pepparkaksgubbe står bakom.
man kan ju inte bara annat än småle åt denna numera årliga tradition :) visst, det är jättedumt att sätta eld på ngt mitt i stan o.s.v. men det är ju ändå lite kul!!håll med om det, ändå?
det har ju kommit att bli det riktigt säkra tecknet på att julen är nära.

så. god jul med er !:)♥


dockan

kom hem från stallet för ett tag sen. visst är vintern kylig och det är ju rätt jobbigt. men det är så himla vackert! det är ju det! med bara vitt vitt vitt
tog det rätt lungt med ridningen då dockan är lite förkyld.

ska hoppa in i duschen nu, och sedan köra mamma o pappa till ngn middag för att sedan själv landa hemma hos henrik. bäst för han om det är städat.... :)

min docka
 pusspuss


heej!

här hade jag tänkt. jaaa... skriva av mig lite. ventilera. och säkert en hel del älta :)

kanske ger man ett "a-ha" och ett :) till ngn nån gång i alla fall...

jag tror att sebastian vinner! om jag nu ska joina den inte så lilla skara, som verkar skriva om idolfinalen :)
fast skivan lär ju passa agnes bättre. hon är mer... "idol"

tjoo!

------------
det blev alltså agnes. det blir nog bra så.  som sagt. hon är mer "idol". sebastian lär vi ju höra ifrån ändå, och då ngt mer i hans "stil"

annars har inte min fredag varit särskilt givande. har mest varit hemma o slöööat.
var ute o fotade en timma också, och sen har det tagit hela dagen att återfå värmen. (-16 och värre blir det..) och inte ens någon bra bild blev det av dagens photoshoot :P

nu ska jag sova. saknar mitt hjärta
.
 pusspuss..